måndag 11 maj 2009

11/5 -09

Hela dagen idag har varit full med massa saker att göra. Och jag som vaknade med tanken "åh nej, nu har jag över en vecka att försöka fördriva!"

Men det visade sig att starten på den veckan i alla fall blev bra. Först åkte jag och tränade (mage såklart, fast jag börjar faktiskt tröttna på att resultaten inte syns :( ) och när jag var klar där så stod det en Simon utanför gymmet och väntade på mig. Så det blev en liten promenad tillbaka till staden med honom. När hans buss sen gick så hade jag en liten stund för mig själv innan Stine hörde av sig och frågade om jag ville komma o hjälpa till att underhålla en polack som familjen hade "fått". Ja som utbyteselev då såklart ;)

Så då gick jag och träffade dom, vi kollade på skor, bikinis och klänningar, mycket farlig för lilla mig i dessa knapra tider. :P Jag hittade ju såklart massa fint, men jag måste hålla mig. Kanske unnar mig något fint i födelsedagspresent sen när jag fyller år, vi får se.

Sen gick vi hem till mig och visade hur man spelar Wii :D det gillar vi. Sen var ju klockan nästan sex och det var dags för dom att ta sig till Långö och grilla lite med familjen och resten av klassen med alla deras polacker. Och eftersom de inte hittade dit så fick jag följa med som guide. Som tack fick jag plocka på mig lite av alla mat som serverades. Det var potatissallad i minst tre olika varianter, två olika köttsorter plus små och stoa korvar, paj, sallad och potatisgratäng. Massor med mums med andra ord! Desstuom så bjöd vi på marshmellows när maten var klar. MUMS!!

Efter det så började det regna så det var inte så många som hade lust att stanna kvar. Så då fick jag skjuts hem av Christine och sen dess har jag bara tagit det lugnt.

Jag fick ett samtal av Niklas också. Han är nere i Hässleholm nu, i Hästveda närmare bestämt. Han bor i ett berg med massa underjordiska tunnlar, så han har ingen täckning och jag får alltså vara glad om jag får höra av honom. Han berättade att hans schema hade ändrats. Till det värre :( Från början skulle han vara borta över midsommar, men komma hem till min födelsedag. Nu verkar det som att det blir tvärtom. Men han sa att han skulle försöka fixa det, han kanske kunde byta.

Jag har ju turen att fylla år på en lördag, 20 dessutom. Så ganska naturligt så vill jag ju passa på att fira den dagen, med fest! Men jag vill inte fira utan Nicke. Jag vet att det låte löjligt och så. Men det är ju inte det att jag inte kan festa utan honom, det är bara just den dagen. Det är lite viktigt för mig. Faktiskt.

Inga kommentarer: