torsdag 22 januari 2009

Tölt!

Igår var en bra dag om man klipper bort vissa sekvenser. Men det kan man väl göra? Man gör ju det i film ^^,

Runt tolv kom Jussan hit med lilla Sessan o hälsade på mig o Selma (som satte Sessan på plats :P). Sen drog vi till Nävragöl (via Lyckeby o Törnströmska) för att hämta Alice o Linn. Därefter hamnade vi hemma hos Jussan där vi hoppade i ridkläderna o sprang ut i stallet. Där fanns två små hästar, en mini o en lite halv stor. Alice o jag tog de två små, Linn den halvstora o Jussan körde den minsta. Det var verkligen jättekul att får rida igen! Åhh, vad jag har saknat det! Och eftersom Embla (min pålle) var en islänning så fick jag öven lära mig att tölta, DET var nice. Första gången faktiskt. Synd att det var så himla halt bara annars hade man kunnat ha lite mer fart o så. Men vi fick två galopper som var riktigt nice ^^, jag gillar fart. Speciellt på sånna små :)

Sen när vi kom hem så avslutade vi kvällen med tacos (sååå gott) och sen lite pratstund i pyjamas i soffan o på Jussans rum.. Vi somnade runt två eller så :P hade massor att snacka om.

Imorse blev en tidig dag, med mindre trevliga diskussioner. Tjejerna var glada såklart, dom är alltid nice. Nej, det var på annat håll, som jag inte orkar ta upp här. Vid halv tio iaf så satt vi i bilen upp till Linn för att hämta några saker o sen körde vi ner till stan med ett snabbt pitstop hos Alice för att slänga av henne xD

Sen jag har kommit hem har jag bara städat typ. Som ni kanske har märkt så har jag inte nämt att Nicke kommer hem idag. Har sina skäl. Men men, allt ska vara perfekt då ska han få det perfekt, o konsekvenserna får bli vad de blir...

Inga kommentarer: