torsdag 15 januari 2009

Problem problem problem...

Jag förstår inte det här. Mitt liv gick som på räls fram tills nu. Och det är framförallt Försäkringskassan som ställer till det. Eftersom pengarna dröjer så himla mycket så kan man liksom inte göra någonting.

Jag fick ju för någon vecka sen eller så reda på att den kursen som jag ville läsa på BTH blev inställd, vilket förstörde allt. Men jag letade upp några andra kurser o la in en sen anmälan på dom. Jag tänkte att i värsta fall så får jag väl söka jobb. Idag fick jag reda på att jag har kommit in på en Engelska-kurs i Kristianstad och en kurs i Kalmar som heter Bildpedagogik och media. Den senare verkar verkligen intressant och jag vill verkligen gå den. Men problemet är att busskortet kostar 1400 i månaden! Vart ska jag få tag i dom pengarna?! Och det hjälper inte så mycket att gå den andra, det är bara 20 kr billigare med busskortet dit. Så helt plötsligt när jag trodde allt hade löst sig, så kommer detta o lägger krokben för mig.

Det finns kanske eventluellt en lösning till Kalmar-problemet, och det är att jag får sova hos Matilda några gånger i veckan. Men vad hjälper det egentligen? Jag måste ändå hem till Karlskrona och jobba om helgerna. Och dessutom så gillar jag min lägenhet. Det är ju här jag vill bo. Stackars Selma i ett sånt scenario...

Så det är helt kört. I'm bound to sit here alone with nothing to do all day...

Ey.. Jag kom just på en sak. En eventuell lösning. Hm... Den här nöten måste jag gnaga lite till på. Hör av mig senare.

1 kommentar:

Anonym sa...

gnag hårt! Ge dig inte!