fredag 16 januari 2009

Sysselsättning

Detta är mitt 150:e inlägg.

Idag är det en vecka innan första permissionen. Ser fram emot den något enormt. Tyvärr så kommer jag jobba hela helgen och dessutom så ska jag på personalfest på söndagen. Så sådär jättemycket tid blir det inte. :( Tyvärr. Men jag måste jobba, det är den bästa helgen i hela månaden och jag har kommit på bra ställen. Och det är försent att ställa in personalfesten nu. Eller ja, jag tror nog att Jenny har överseende, det är bara en halvtimme försent. Men samtidigt så känner jag att jag behöver ha lite roligt o lära känna nytt folk. Dessutom så kommer hela måndagen också vara borta typ. Vilket leder till att veckan därpå går snabbare förbi och jag kan träffa dig igen. På en HELT ledig helg!

Lösningen som jag hade kommit på till skolan var en ganska bra lösing. Om man bortser från att jag ändå måste sitta i en bil 2 timmar varje dag. Tycker synd om Semla. Mamma sa att hon tyckte att det var bättre att jag gick en kurs som typ Lernia har, de är mer praktiska och lättare att ta sig igenom. Jag funderar på det.

Arbetsförmedlingen var inte till någon hjälp. Han sa att jag hade planerat mitt liv (efter detta halvåret då) så bra så att jag behövde inte oroa mig. VA?! Men jag vill ha något att göra NU! Men han hade inställningen att jag kunde passa på att vara ledig nu o söka lite jobb så att jag får behålla mitt bidrag ... Men det löser inte mitt problem med rastlöshet?

Men jag har funderat på att det kanske finns något annat att göra. Jag menar, det finns ju typ kurser i dans och musik, kan man inte hitta typ akvarellmålning eller något? Kanske inte i Karlskrona.. Men något sånt. Jag hade tyckt att det hade varit skitkul om man kunde hittat en sångpedagog eller något. Lära sig sjunga lite riktigt...

Jaja, något tidsfördriv får jag se till att skaffa mig. Nu ska jag fördriva tiden innan Nicke ringer genom att åka o träna i några timmar. Ha det gött...

Inga kommentarer: