onsdag 28 januari 2009

Plus och minus

Helgen blev både bättre och sämre än vad jag hade trott.
De bra grejerna är att jag slutade vara arg ganska så snabbt, jag fick min lön (om än liten så fanns den), Nicke fick sin sista lön (som var betydligt större än vi räknat med, nästan tre gånger mer! :O ) och vi fick äntligen besked från Försäkringskassan! Ett positivt dessutom! Och sen så hade jag riktigt trevligt på personalfesten i Jönköping. Vi bjöds på god mat, dricka och jättefina hotellrum. De hade hyrt hela hotellet för att få plats med alla! Ett tips, är ni ute någon gång och vill ha något att dricka som inte har sån extrem alkoholsmak? Prova en Soda Pop! De är supergoda!

Sen kom det ju (såklart) några negativa saker ivägen hela tiden. För det första så skulle jag ju naturligtvis få mens just denna helgen, och med tanke på att det var Nickes första permission och han hade varit borta i två veckor så ni kan ju räkna ut ungefär hur glad jag blev och varför...
Sen kom Simon och hälsade på på fredagen och Björn på lördagen. Båda bara råkade sova över. Inget emot dom, dom är jättesnälla! Men när man har varit borta från sin älskling i två veckor, och ska jobba hela nätterna hela helgen och resa bort på söndagen, då är det väl ändå ganska förståeligt att man vill vara med sin käraste för sig själv EN dag iaf? Här stör det mig att Niklas inte kan sätta ner foten för sina vänner och försvara mig lite. Det är ju jag som blir the bad guy, och det vill jag inte vara.. (PS det är klart att jag förstår att kompisarna vill träffa honom också, men nästa helg kanske? Eller på söndagen när jag var borta?)

Uppepå detta, och som jag redan nämt så var jag tvungen att jobba båda nätterna och åka iväg på söndagen. Värst av allt var att jag tog dessa passen i hopp om att jag skulle få provision med tanke på att det var en lönehelg. Men inte då, i princip stendött båda dagarna. :(

Det ska här tilläggas att med tanke på de omständigheter jag just nämt så fick jag bara gosa EN gång med miin.. Och det är jag jätteledsen för!

Det hände en bra grej till kom jag på! Jag fick äntligen min julklapp från Nicke som han hade skickat efter. Det var en brödrost! :D Jättemumsigt med rostat bröd ju ;)

Med tanke på att vi hade fått lön innan helgen och jag ska få mer pengar från Försäkringskassan nästa vecka så var jag ute på stan igår och unnade mig lite nya kläder! Köpte fyra tröjor, tre trosor och två hårband. Allt för under 500 kr! Dessutom så var jag uppe på Stråh, och bokade en tid i slutet av februari. Äntligen ska jag få klippa mig! Beställde en färgning också, men jag funderar på att ta bort den. Det kostar ju 1200 kr!! Det är tre gånger mer än bara klippning. Men vi får se. Jag vill ju ha en ny mobil nu också, när jag äntligen har råd. Har ju varit på G att köpa en ny mobil sen i somras men det kommer alltid någonting i vägen som ska betalas före. Men nu känns det som att det är min tur!

Nej, nu är det snart dags för mig att springa efter tvätten igen!

Inga kommentarer: