fredag 4 april 2008

Sweet summer in me

Det har varit en bra dag. För det första har man ju haft ledigt från skolan vilket är ett rejält plus. Är riktigt glad för det. Detta hindrade mig dock inte för att åka in dit ändå (jag vet, jag är galen). Såg Blondie på tåget, alltid en bra start. Väl inne i Karlskrona skulle vi leta reda på tyskaläraren, men fann denne icke. Istället träffade vi på Alle o Rydberg från klassen och fick därmed våra studentmössor :D Något som gjorde mig fruktansvärt glad. Lite skraj också kanske, men det förnekar vi.

Mat därnäst. Äckligt j*vla mat från skolan. Usch anamej. Men vi överlevde o tog sedan tag i de ärenden som vi faktiskt åkte in till stan för. Blondie gick till trafikskolan med Sofia o jag o Bönan gick upp till Stortorget för att möta Ulla. När jag droppat av henne var jag ensam o gick vidare mot biblioteket där jag skulle låna två böcker: The Picture of Dorian Grey till mig och sedan När kärleken föds eller något sånt till mamma. När jag var här o besökte stadsbiblioteket som jag förr om tiden besökte ofta insåg jag hur mycket jag hade saknat det. Speciellt nedervåningen. Det var som en dröm där nere, blev alldeles varm om hjärtat o lovade mig själv att spendera mer tid där.

Härefter gick jag till Caseopeia för att kolla om de hade min studentklänning där. Och joo då! Visst hängde den där i rätt storlek o allt! Mums så glad jag blev. Jag skulle dock velat ha den i rosa helst, men den champagnefärgade var också fiin. Mycket fin till och med, så den gick jag o köpte. Var nere en vända o kollade om det fanns några skor inne på Din Sko också, men jag hittade inget som passade studenten eller balen.

H&M gick jag också till en liten runda o köpte lite där, dock bara för 50kr men ändå :)

Fem minuter efter att tåget precis hade gått ansåg jag mig klar, och blev lite torsk för att jag missat det så precis. Men så insåg jag att jag hade lagt studentmössan i skåpet o var tvungen att springa o hämta den innan. Och sen insåg jag ytterliggare en sak när jag nästan var vid skolan. Jag hade ju lämnat in mina skor hos skomakaren o var tvungen att hämta dem idag. Så jag gick via skomakaren som var fruktansvärt snäll o lät mig hämta ut skorna även om jag inte hade lappen med mig. 90 kr kostade det att klacka om dem, tyckte jag var billigt o bra. Snabbt också, bara två dagar.

Sedan hämtade jag min mössa o gick hem till far min för att invänta bussen. På vägen dit gick det upp för mig vilken fiin o trevlig dag det var. Solen lyste, fåglarna kvittrade, himlen var blå, det var varmt (kanske inte så mkt om fingrarna, men var varm inombords). Allt var så trevligt. Inte nog med allt det där så kände jag mig somrig o fin i min röda kjol, o jag hade skaffat på mig fem olika kassar, av olika vikt o storlek, som jag bar runt på (något som verkligen symboliserar sommar för mig) o mina nya fina solglasögon satt i ansiktet.

Och ja, jag är fruktansvärt medveten om att det bara nyss blivit april o att sommaren inte är nära än. Men ändå. Det känns liksom inombords. Man blir så fruktansvärt glad. Av små saker. Och visst, jag kan väl erkänna att allting inte beror på solen och värmen. Men lika glad är jag ändå... Alla förtjänar väl att vara lyckliga?

xoxo

Inga kommentarer: