onsdag 23 april 2008

Det är som att bli gankad..

Seriöst, jag kunde inte sagt det bättre själv. Det är fan ta mig som att bli gankad. Det är som en liten gnome som sitter med en liten jävla pickaxe o bara - *duick* *duick* - inne i huvudet. Så fruuuuktansvärt irriterande. Tack Alice, du sa precis så jag kände.

Svenska B nationellt prov avklarat. Skönt. Kändes konstigt, lite kort o luddigt, men jag följde beskrivningen så jag förstår inte varför det inte skulle gått bra. Imorgon är det Matte C slutprov. Det får gå som det går har jag bestämt. Jag orkar inte kämpa mer. Jag är ganska säker på att jag klarar G och det är väl det som är det viktigaste. Sen om jag får mer, det ser jag bara som ett plus liksom. I alla fall inom denna kursen. Jag brukar inte resonera så, men jag måste sänka ribban denna gången. Tyvärr. Men jag ska gå igenom lite regler innan jag somnar. Det går inte att plugga mycket mer annars nu, för då kommer jag vara hjärntvättad imorgon bitti, och då får jag verkligen inte G kan jag ju säga.

Nog om prov o skola.

Mamma åker troligen iväg till Götet på fredag kväll alternativt lördag morgon. Det är riktigt sweet faktiskt. Jag älskar min mamma, det är inte det. Det är bara det att hon har varit arbetslös nu ett tag, och jag stör mig lite på att hon konstant är hemma :P Missförstå mig inte nu, jag gillar att hon är hemma och hon får gärna vara hemma. Men ibland vill man kunna vara hemma själv o sen vill man också kunna åka någonstans för att man vet att mor inte är hemma o därför inte kan klaga. Annars så får man dåligt samvete, även om hon faktiskt inte klagar.

Så förhoppningsvis så kommer jag kunna tillbringa helgen med någon som jag tycker om. Om det blir helt ultimat så blir det fler än bara en ^^,

Men det blir som det blir. I och med att mamma inte är hemma så blir det lättare att få läxorna gjorda (tro det eller ej), men man kan ju inte be om hjälp heller så det jämnar väl ut sig. Nästa vecka är det faktiskt inte så farligt. Engelska CAE massor med uppgifter tills på måndag, men det går snabbt att göra om manbara tar sig tiden. Sen är det Projektseminaruim på tisdag, vilket innebär att vi ska presentera våra projektarbeten, inte så farligt, men det ska ändå göras. Då är det också dags för Blondie's halkkörning, lycka till gumman!! :D:D
Sen är det ju ledigt resten av veckan :D

Sen är det ju valborg också :D Det verkar inte vara någon som har planerat något särskilt så att jag har sagt att huset är öppet för besökare eftersom mamma skulle vara iväg :) Jag måste dock varna er som tänker komma; det får inte bli för mycket dricka, det är risk att vissa väldigt dyrbara ting går sönder i vårt splitter nya hus. Jag tycker inte om att låta så mammig men jag är rädd att jag måste. Är det någon som är intresserad av att betala sådär 30 000 för en bänkskiva kanske? Den tål inte ens att man sitter på den :S jag vet, vad ska man med sådant ömtåligt skit till :P Men fin är den...


NU ska jag faktiskt gå och fixa lite med matten. åtminstone en liten stund. Bara läsa igenom lite ...

Lyssna på idag: Time - Sandi Thom

Natti natti sötnosar

xoxo

Inga kommentarer: