söndag 27 april 2008

And the ganking continues

Nu är det mesta med skolan klart. I alla fall det som har varit så jobbigt att komma över. Matteprovet och svenskan och sen då projektarbetet då. På tisdag har vi dock hela dagen där vi ska redovisa vad vi har gjort på projektarbetet. Har fått lov att låna min systers laptop så jag tänkte att jag skulle göra en power point-presentation på hela mitt arbete. Ha lite bilder på statistik o lite allmän fakta osv. Samtidigt som jag pratar då. Det blir nog bra. Bara det att jag inte har börjat än :S Sitter hos min lille Nicke nu, och kommer sitta här tills imorgon så det lär väl bli ett sånt här fint sista minuten arbete. Men jag har hela måndagen på mig. Och sen förhoppningsvis kommer även tisdagen att ha lite Nicke i sig.. Men det beror på hur mycket tid den har.

Helgen har bjudit på alla möjliga konstigheter. Eller kanske inte så konstiga egentligen (inte med tanke på sällskapet) men ändå. I fredags sa jag hej då till mamma när hon skulle iväg till Göteborg o ha lite kul däruppe. Sen åkte jag till Karlskrona för att byta buss till 172 som gick till Holmsjö. Där möttes jag av en Niklas som blev helt crazy efter en halv öl till maten. Det gick vilt till ute på gräsmattan ^^, Det fick en att undra lite hur kvällen skulle bli när vi skulle till puben.

Vi for sedan till pubkvällen i Holmsjö där vi hade Blondie o Linda o hennes bröder med flera. Det var trevligt, trots den mycket fina huvudvärken som fortfarande jagar mig. De stängde vid ett och vi påbörjade färden hem. Normal sett skulle denna promenaden ta ca 15 min. Vi kom hem ungefär kvart över två, alltså tog det en timme och en kvart! Men det kan vara för att Nicke (som var väldigt fin vid denna tiden) beslöt sig att lägga sig ner en stund på kyrkans parkering för att kolla på stjärnorna. Inte för att jag sa emot, sånt är ju alltid mysigt. Men det kan ju vara en av anledningarna till att det tog lite tid att komma hem.
Hemma somnade vi båda två ganska snabbt faktiskt.

Dagen efter var det Holmsjö-marknad ju. Det var kul. Kom dit runt elva eller så, och åkte hem ungefär vid två. Då var huvudvärken där igen och jävlades med mig. Jag börjar bli lite smått galen på den. Men men, jag tog två ibumitin och den avtog. Sen var det kalas en stund borta i byn. Och efter det fick vi en impulsgrej att åka till Nybro med Johan o hans flick Jusse. Det var mycket sweet. Jusse är trevlig o det är Johan också för den delen :P

Nu är det bara söndagen kvar. Och det ska inte hända massa freaky saker idag. Det räcker med att man somnade vid halv tre i fredags o inte kunde somna ordentligt förrän vid fyra-tiden igår. Så nej, det blir att ta det lugnt. Sova tidigt. Ska ju upp i ottan imorgon. För en lektion, känns lite patetiskt :P Men sånt är livet. Jag har ju hela dagen sen att förbereda min fina presentation tills på tisdag.

Nej, nu får det vara nog. Nu ska jag ta tag i mitt liv o inte sitta här hela dagen :P

Lyssna på idag: I'll Be - Edwin McCain

xoxo

Inga kommentarer: