onsdag 16 september 2009

Problem.

Det blev en himla blandad vecka detta. Var ju på intervjun i måndags o så ringde de och ville att jag skulle komma på utbildning på tisdagen, vilket jag också gjorde. Men jag visste fortfarande inte om jag skulle få en projektanställning eller en timanställning. Jag ville hellre ha en projektanställning eftersom den innebar att jag fick fler timmar per vecka o dessutom så slutar den den första november så då blir det förhoppningsvis ganska lagom när det gäller USA-resan.

Så jag gick hela utbildningen, jag fick lära mig programmen och hur man ringde och uppförde sig som en proffsig intervjuare. Men jag skrev inga kontrakt, inga papper. Jag fick en tid imorgon som jag skulle arbeta på, så jag tänkte gå dit en halvtimme tidigare och fråga hur det låg till, hon lovade nämligen att ha ett svar då.
Jag blir mer och mer avskräckt från att ta det här jobbet faktiskt. Vet inte om hela grejen riktigt är min grej för det första. Jag lyckades inte genomföra en enda intervju på hela utbildningen igår, folk ville inte delta eller så kom jag bara till Teliadamen hela tiden. Dessutom blir jag så nervös när jag ringer till folk så.

Men så ska man väl vända på steken; Vad ska jag göra hemma i en månad själv om jag inte jobbar, mer än kanske någon natt per vecka? Jag menar, det skadar ju aldrig att ha lite extra cash i slutet av månaden..? Speciellt inte när jag inte har något bättre för mig. Dessutom så har både Alice och Jussan fått jobb där, så jag blir ju inte själv heller.
Dilemma.

Var på arbetsförmedlingen idag också. Fick tipset att göra praktik, på tex en fastighetsbyrå, om jag inte får jobbet på Temo. Det låter kul. Riktigt kul dessutom! Men där blir det ju inga pengar å andra sidan. Såå.. Ska man välja något tråkigt och tjäna pengar och jobba häcken av sig (eller det brukar kännas så när man gör något man inte gillar) eller ska jag göra något roligt och kul och utvecklande men leva på nudlar och vatten den närmsta månaden...?
Hjälp!

Inga kommentarer: