tisdag 22 september 2009

Framsteg

Igår var det måndag vilket innebär att jag var uppe i Kalmar på intervju. Intervjun hölls av en tjej som också varit Au Pair och bara kommit hem för tre månader sedan. Hon var hur snäll som helst och försäkrade mig om att allt skulle bli superbra och att jag skulle trivas där. Vi satt i nästan tre timmar och i princip bara pratade, på engelska såklart (något som var lite ovant eftersom man inte gjort det sen skolan och det var ju 1½ år sen snart!).

Hon sa att hela min ansökningsprocess var i princip klar, och familjer kan börja ringa upp mig i princip när som helst! Det gjorde mig lite nervös, men det ska nog gå bra. Jag är hur taggad som helst nu och verkligen inget kan stoppa mig!

Jag har varit lite tveksam till när jag vill åka, och är fortfarande kan jag väl tillägga. Men jag blev riktigt förvånad när hon sa att det kunde ta allt från en vecka till 6 månader om jag ville. Och det gjorde mig ännu gladare! Jag har hela tiden trott att det ska ta minst en månad till efter intervjun, jag hade aldrig trott att det hade kunnat gå så snabbt! Det gör ju att jag får lite mer tid att kunna planer efter. Innan så har det varit så tajt, det har liksom bara varit november eller januari som har varit aktuellt. För om jag åker i december så blir jag "av" med två jular istället för bara en...

Oooh, I'm so excited!

1 kommentar:

Mother, Married & Twenty sa...

oj! Spännande :)Jag har inte pratat engelska på två och ett halvt år. Känner att jag tappat jätte mkt, det är nästen pinsamt :/