fredag 18 september 2009

18/9 -09

Yes!

De ringde precis från Scandinavian Institute och sa att eftersom alla papper är klara så tyckte de att jag skulle komma på intervju. Äntligen!

Som jag har väntat! På måndag så ska jag alltså träffa dem i Kalmar. Såå skönt att äntligen ha ett datum på det. Det är visserligen bara ett steg i processen men jag har definitivt gjort det jobbigaste, åtminstone fysiskt sett. Sen kan det ju bli duktigt jobbigt att behöva vänta ytterligare på att familjer ska höra av sig, och sen ännu värre när man ska behöva välja! Men det tar vi då. Just nu så känns det mest som en stor suck av lättnad...

Sen var jag ju och jobbade min första dag på Temo igår. Kändes faktiskt riktigt bra så fort jag kommit igång och fått första intervjun. Däremot så fick jag ju inte komma med i projektanställningen :( Men jag ska inte sörja alltför mycket över det, jag har några timmar i veckan så jag får lite mer pengar än vad jag hade fått annars. Dessutom så har jag kommit fram till att det kanske inte är omöjligt med en praktik ändå. Man kanske kan komma fram till en bra överenskommelse, att man är på praktikplatsen två eller tre dagar i veckan o jobbar med Black Jacken eller på Temo de andra dagarna. Men vi får se. Jag ska prata med arbetsförmedligen någon gång nästa vecka tror jag.


Inga kommentarer: