tisdag 2 december 2008

Ny familjemedlem

Den där sömnen jag snackade om sist blev inte av förrän klockan var två. Dels på grund av att vi bestämde oss för att packa ihop datorerna redan då för att få sova en timme till. Bara det att den timmen förlorade vi eftersom att de tände sovsalen klockan åtta.

Jaja, vi fick sova en stund i alla fall. Morgonen blev väldigt dryg dock, eftersom vi inte fick sova mer, o vi redan hade packat ihop datorerna så fanns det inte så mycket att göra mer än att vänta på att Emils föräldrar skulle komma med husvagnen så att vi kunde bära ut datorerna.

Fast jag kom på en brilliant idé faktiskt. Om ni inte visste det så lever de allra flesta på DreamHack på Jolt-cola eller vanlig Coca-Cola. Man kan seriöst köpa flakvis med läsk däruppe, det är nästan obehagligt att se. I alla fall, när vi först kom till DH och checkade in osv, så fick vi varsin gigantisk påse med lite tidningar o sånt i. Så jag tog helt enkelt en sån o började samla burkar. Den blev full så jag tog en till. Och en till. Sammanlagt samlade jag på en timme ungefär ihop 150 kr. Jag kände mig riktigt effektiv.
Och för er som undrar så var det faktiskt inte kladdigt. Inte förrän man skulle panta alla burkarna, men det är en annan historia.

Klockan sex var vi hemma. Då hade vi kört runt med allas datorer, o lämnat av alla människor. Vi bestämde oss för att kolla på en film, (Tropical Thunder, verkar skitbra!) men jag däckade ju föga förvånande redan en halvtimme in i filmen. Illa, jag får titta på den någon annan dag.

Idag är det i alla fall tisdag, den andre december, dvs julkalendern har börjat! :D Dessvärre så hann vi inte kolla på det igår eftersom vi var ute o härjade precis hela dagen. Men det var en bra dag ändå, tror jag.

Vi började med att gå ner o låna pappas bil, och åka o handla. Sen vid tre-tiden var vi hemma o då kom även mamma o hälsade på med lussekatter, mycket trevligt. Vi hade också tvättid mellan två och nio så vi fick slänga i en tvätt när mamma var där. Sen vid sex-tiden ungefär så var det mammas tur att få besök av oss. Nicke hade nämligen äntligen fått det efterlängtade MMS:et med bilden på kisen som vi har spanat på. Såå söööt! Alltså var vi tvungna att hämta lite kattgrejer hemma hos mamma innan vi åkte till Karlshamn för att hämta missen!

Så ungefär vid tio-tiden var vi hemma med vår nya familjemedlem! Vi har inte riktigt helt bestämt oss men vi tror att hon ska heta Selma. Antingen det eller Sotnos (hon är helsvart), men även om jag tycker det är ett urgulligt namn så tycker jag inte att det är ett riktigt namn liksom.... :S

xoxo

1 kommentar:

Anonym sa...

Den måste heta "Svart fluffruff" :P:P