fredag 5 december 2008

Att önska sig...

Jag har kommit på en av de största nackdelarna med julen. Önskelistan! När man var liten så hade man inga problem med att hitta saker som man önskade sig, kan vara för att man ville ha allt, o inte hade några krav som helst. Men nu så fort man hittar något som man vill ha så känns det som att man är girig. Eller ja, girig kanske är fel ord. Men det är väl där som det riktigt svenska tar tag i mig.
Man ska inte be om något, bara tacka när man får.

Men trots allt så har jag vissa saker som jag önskar mig. Däribland en dammsugare vid namn H2O Vac Turbo. Jag har bara sett den på TV-shop o vanligtvis så gillar jag inte TV-shops saker, men denna verkar faktiskt vara en riktigt bra maskin. Den använder vatten istället för påsar. All smuts samlas i en vattenbehållare som man sedan bara kan tömma! Väldigt miljövänligt och praktiskt. Dessutom så elimineras risken att damm ska kunna flyga ut igen. Bra för våra lungor också.

Inga kommentarer: