lördag 6 december 2008

Mera Jul

Har precis kollat på årets första julfilm, Love Actually. Den är bara såå bra. Riktigt skickligt gjord. Upplägget är helt suveränt liksom det faktum att alla känner alla. Så underbart bra.

Idag var det tänkt att vi skulle åkt till Bubbetorp och kollat in julmarknaden, men tyvärr så blev det inte så eftersom min käre Niklas vaknade med sjukdomar i hela kroppen idag. Och eftersom han är man så är det fruktansvärt synd om honom när han är förkyld :P

Det blir Bubbetorp imorgon istället, för Bubbetorp det blir det. Det måste det bli. Jag har bara varit där en gång innan, men jag älskade verkligen konceptet. Verkligen superhärligt att vara där o gå runt i mörkret o kolla på de olika grejerna som folk försökte sälja. En av de få saker som inte har varit ngon tradition för mig, men ändå givit mig sån fruktansvärd julkänsla.

Det har också varit utbildning på Cherry idag. Lika kul som vanligt. Har nästan grejjat alla certifikatsövningarna, behöver bara lite mer flyt i räkningen framför allt. Även om det inte är högre siffror än typ 25 att räkna med (sammanlagt) så är det otroligt stressande att stå framför folk (speciellt folk som kan) och räkna högt, sen vill de att det ska gå fort också. Det är så fruktansvärt irriterande och frustrerande att man kan haka upp sig på två så lätta siffror att plussa ihop som typ 6 och 9. Men jag har redan märkt att det flyter bättre nu än i början, men det är likväl irriterande.

Selma börjar trivas mer och mer här hemma. Inte för att jag någonsin ansåg att hon inte trivdes, men man märker nu att hon är mycket mer avslappnad. Hon leker mycket mer och hon har börjat utforska högre höjder vilket inte alltid är så bra i och med att det inkluderar matbordet där hon definitivt inte får vara. Men hon är söt och har typ noll reaktion för när man sprutar vatten på henne, så det är bara att hoppas att hon fattar :S

Nu till det stora problemet just nu. JULKLAPPAR! Jag har fixat min mor o fars, (kanske fixar något till om jag hittar något men jag letar inte) och även till min äldsta syster. Så det återstår väl egentligen bara min bror, min yngre storasyster och min käre sambo. Jag har problem med allihopa, även om jag har hittat två skojjsaker till de två senare. Har även någon slags idé om vad jag ska ge min sambo men är rädd att det ska bli så dyrt. Vi får väl se...

I alla fall, har ni några idéer så får ni gärna dela med er… Mitt tips är att gå ut på designtorget.se och coolstuff.se . Där har de många roliga saker, även om de kanske inte alltid är så seriösa. Men vissa grejjor är lite kul att ge bort faktiskt.

xoxo

Inga kommentarer: