söndag 21 december 2008

Rewind

Igår hade vi julfikat här hemma i vår lilla 2:a. Räknade på att en 15-20 pers var det nog här. Men det flöt på förvånandsvärt bra. Jag gjorde risgrynsgröt (från scratch! :D) och hade bakat lussekatter o pepparkakor dagarna innan. Det blev en hit! Jag lyckades att inte bränna gröten o inga kaos utbröt. Tyvärr så hade min söta rara pojkvän glömt att lägga lussekatterna i påsar innan han gick ut i fredags vilket innebar att de inte var lika saftiga som de skulle varit. Men de var ju inte hårda så jag ska väl inte klaga.

Jo, jag jobbade i fredags på PM o sa till Nicke att han kan ju ta en öl med sina polare o kolla lite på mig. Jo visst. Jag borde verkligen ha lärt mig från förra gången Nicke gick ut för att 'ta en öl'. Han dricker sig ganska full o är allmänt rolig, precis så som Niklas blir när han har druckit. Så när jag står och väntar med bartenderna på att den sista killen ska komma o öppna glasdörrarna på Kronan så står Nicke utanför o snackar med någon. Bartenderna kommenterar något i stil med "vad gör *** med ***?". Sen säger han också strax efter det "haha, vad kul det hade varit om han med hamburgaren hade ramlat där". Nicke höll i hamburgaren. Jag sa bara "nej, jag känner inte honom, jag bor inte med honom bara så att ni vet". Därefter hörs ett dovt med o så tydligt "Titta, där är hon!!!". Niklas har nu vänt sig om o står o pekar på oss bakom glasdörrarna. Sen gick vi "raka" vägen hem. Denna pojk...

Men som jag hade sagt till han innan: han får göra vad han vill så länge han är medveten om att han skulle upp kl 9.00 för att börja städa innan familjen kom. Eftersom jag hade jobbat så skulle jag få sova till elva eller så och då var han tvungen att stiga upp tidigare för att hinna med allt. Och han gjorde det. Om än väldigt bakfull så gjorde han det.

Igår var det min tur. Matilda, Madde o Ida kom hit o vi satt o festade lite innan vi gick ut för att kolla läget på stan. O jag lyckades få med mig Nicke ^^, Jag vet inte hur jag ska beskriva kvällen. Den var väldigt bra hela kvällen, utom det allra allra sista innan vi somnade. Mindre kul händelse som kanske kommer upp här någon annan gång. Men för allas tydlighet så handlade det inte om något bråk. Men raskt vidare. Vi träffade Ola o Alle o Danne ute. Och en snabb synt av Simon (SImon!) som för övrigt har kommit o hälsat på mig när jag jobbat denna veckan o varit väldigt trevlig o social. Tror inte att jag såg någon mer som vi kände faktiskt. Däremot så av någon konstig anledning blev jag väldigt uppvaktad av killar som jag inte kände (?) Mer än vanligt alltså. Vissa var riktigt trevliga faktiskt, andra var bara sånna som ville dansa med en tjej, vilket kan kännas lite patetiskt ibland. De tittar inte ens på en utan helt plötsligt så står de bakom en o dansar sådär lagom nära.. Usch...

Jao jao. Idag är det söndag. Vi ska åka till Johannishus idag och fira min pappa som fyllde år i onsdags. Sen vet jag inte riktigt vad som händer. Tar det nog bara väldigt lugnt.

Jag stör mig verkligen på en sak. Innan så kunde jag sitta o kolla folks bloggar tre gånger om dagen. O det var ganska onödigt för uppdateringarna var knappt en gång om dagen. Men nu helt plötsligt när jag inte har tid att kolla så ofta så skriver folk hur mycket som helst. Typ tre inlägg om dagen! Det gör att jag känner att jag hamnar väldigt mycket efter. Ni får inte skriva så mycket! Jag hänger inte med. :(

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men uppmärksamhet ute är nice ibland ;) Vi skriver så mkt vi vill! du får kolla upp det i efterhand annars ^^ tihi:P

Kåtisroinen sa...

Men jag få ju sitta o läsa typ tre stycken fem mil långa inlägg ju :P kommer aldrig ifatt.