torsdag 4 december 2008

*Jul*

Nu är det faktiskt riktigt nära jul. Jag börjar känna den där mjuka o lurviga känslan djupt inombords och jag kan sitta i soffan hela dagen med en filt uppdragen upp till ögonen och bara ha det bra. Utan att ha något som helst dåligt samvete när man tar en kola eller en pepparkaka.
It's that time of the year.
Det är liksom inte läge att ha skuldkänslor över sånt. Man får helt enkelt inte tänka på sånt denna månaden. Sen menar jag inte att man ska göra något dumstridigt. Och det betyder inte heller att det är förbjudet att ta en promenad eller gå till gymmet. Det mår man bara bättre av.

Jag är inte så mycket för alla julreklamer som går nu. De flesta är ganska tattiga tycker jag. Men det finns reklamer som är jul, som återkommer varje år mer eller mindre förändrade. Det finns väl tre bra exempel, Blossas glöggreklam, Aladins chokladaskreklam och så självklart Coca-Colas reklam. Den senare är den som för mig skriker mest jul. Det är nästan så att man blir alldeles tårögd varje gång man ser den. En sån reklam som har följt med ända sen man var liten och verkligen signalerar att nu är det jul.

Klippet är en av de versioner som jag gillar mest av Coca-colareklamen.

Inga kommentarer: