måndag 15 december 2008

Jul och jobb

Japp japp. Veckans mat är planerad, den ska bara köpas in. Helgens julfika är också planerat. Risgrynsgröt (hemmagjord såklart) med julmust serveras o därefter blir det pepparkakor och lussekatter med Bubbetorps extremt goda julglögg. Allt bakat själv såklart. :D
Det blir bra.

Nu ska jag bara ta tummen ur röven o verkligen handla allt tills dess också. Kommer säker glömma en miljon saker, men det får jag väl lösa då.

Idag är ingen bra dag. Eller ja, den är inte särskilt dålig antar jag. Men jag har en sån där fin känsla av att jag helst av allt bara vill sitta hemma o gosa upp mig i soffan med en filt o bara göra ingenting, bara ta det lugnt. Tyvärr har jag diverse uppgifter som måste tas omhand idag, däriband tvätta och handla. Men imorgon har jag inte planerat någonting. Jag kanske ska ta o köpa hem lite chips för en gångs skull o skämma bort oss lite...? Får se vad snåljåpen säger när vi är i affären..

Är lite trött nu idag faktiskt. Därför jag vill vara hemma antar jag. Jag jobbade fredag o lördag vilket inte är så jobbigt i sig, det var riktigt kul, men så började tvättiden idag klockan 7 så det var bara att pallra sig upp. Visserligen blev klockan åtta innan vi riktigt vaknade men ändå. Igår var jag på en liten get-together med Cherry där jag fick träffa de flesta som jobbar där nu tror jag. Det var jättekul. Vi bowlade o sen käkade vi lite mat på O'learys.

Nej usch så jag babblar på. Jag måste gå o kolla upp vad jag måste ha till bakandet!

Inga kommentarer: