fredag 31 oktober 2008

Hemkommen

Igår var det fullt ös från morgon till kväll. Jag gillade det något så fruktansvärt. Inte bara för att vi var på Ikea, o inte bara för att jag var med Nicke hela tiden utan för att jag var sysselsatt. Det gick inte en sekund då man bara satt o väntade på att tiden skulle gå, inte ens när vi kom hem.

Vi åkte hemifrån strax efter åtta o bytte bil i Holmsjö för att få mera plats att lasta i. Ca tio över nio åkte vi därifrån o var i Älmhult när klockan var tjugo i elva. Vi gick runt där hela dagen o kollade möbler, o diskuterade vad vi hade råd med, vad vi behövde osv. Det slutade med att vi lastade in två stycken nattygsbord av modellen Malm i färgen vit, en byrå med sex lådor av samma modell o färg, en glasskiva att lägga uppanpå byrån (mycket snyggt) ett svart CD-ställ, ett avlastningsbord till datorn, ett grytset o massa småplock typ knivar, glas, ett rivjärn, grytlappar osv...

Det var en väldigt givande dag tycker jag. Nicke lyckades hitta byrån som vi ville ha i fyndhörnan där enda defekten var att förpackningen var bruten så där sparade vi 700 kr. Visserligen så bestämde vi oss att vi skulle ta nattygsborden för de pengar vi sparade men ändå. Sammanlagt gjorde vi av med 4 000 kr, vilket inte är supermycket, men aningens mer än vi räknat med.
Byrån till sovrummet

Satt uppe till två inatt o pusslade ihop våra möbler :D Nästan i alla fall, ville inte sätta mit o spika mitt i natten precis :P

Nu insåg jag en viktig detalj som jag glömt o nämna häri (tror jag i alla fall). I måndags så var vi o köpte en soffa som vi hittat på blocket. En RÖD soffa :D Fin fin. Så nu när vi har både soffa o byrå så vågar vi ha lite vänner här imorgon för lite Halloweenfest. Vi ska bara se till att vi får upp allting :S Aja, kom ni som vill xD Men glöm inte att klä ut er, annars missar ni det roliga ;)

xoxo

Inga kommentarer: