fredag 3 oktober 2008

En fisk?

Idag är det torsdag. Och det är den 2:a oktober. Okej, rent tekniskt sett så är det faktiskt fredag o det är den 3:e oktober, men såna petitesser orkar vi inte med :P Vilket fall så innebär det att drömmen om att få en lägenhet till den 1:a oktober har officiellt krossats till små, små minimala bitar...

Men skam för dåliga o negativa känslor! Faktum är att det inte är försent ännu. Den 12:e oktober är faktiskt det allra sista datumet för att vi ska kunna få bostadsbidrag. Det är faktiskt en o en halv vecka kvar tills dess. Och idag var jag o min käraste och tittade på en lägenhet på Konstapelsgatan (vid Biljardcaféet) som det verkade att vi har en ganska fin chans att få. *hoppas, hoppas*


Här ser ni en liten planlösning på lägenheten. Den är tagen ur mitt huvud så den är kanske inte exakt, men ni får ett hum. Den har balkong med kvällssol (det gillar vi), nykaklat badrum (gillar vi också) och en ganska bra planlösning faktiskt som man kan inreda lite som man vill. De största nackdelarna som jag ser det är dock att det är badkar som dusch och att det är väldigt tråkiga färger. Det sista kan man dock fixa lite enkelt, ska bara se till så att man får det med...
Niklas fick en superbra idé när vi var där, en idé som gjorde mig riktigt glad faktiskt! Han sa att man kunde, på en av vardagsrummets väggar måla ett stort porträtt över hela väggen. Jag gillar idén skarpt, så får jag dessutom något att göra :D

Imorgon får vi reda på ett säkert besked om vi får lägenheten eller inte. Spännande. Får vi den så skriver vi papper senast på måndag, men kanske till o med imorgon.

Nu har jag väl fått det mesta sagt o skrivet. Skönt att få skriva av sig lite.

Vad har hänt mer idag? Jo, för en stund sen (typ två timmar sen :P) så fick jag två mystiska sms från Alice o Linn o kunde inte låta bli att undra vad som försegick. Sms:en följdes strax därpå av ett samtal där både Linn o Alice fanns i luren. Det var ett väldigt intressant samtal som handlade om inblåsning (fråga Linn hur man gör, jag vet inte :P), hundar i skjul o karlshamnsbor. Mycket intressant o givande samtal.

Imorgon bär det av till Karlskrona/Jämjö för fest hos Björn, det blir sovande hos min far o sen på lördag blir det fest/kräftskiva hos far min, med utegång på kvällen. Det ska bli kul!

Pussar o kramar på er!

Inga kommentarer: