måndag 13 oktober 2008

Dags igen

Åh, så har man precis kommit hem från dansen. Det är så härligt att vara där med människor man känner o tycker om! Få släppa loss o ha kul samtidigt som man känner sig nyttig som rör på sig. Jag fattar inte att man kan känna sig så off o verkligen inte sugen som jag gjorde idag innan vi åkte dit..

Det har hänt en del sen sist jag skrev, fast ni kan väl räkna ut vad om ni har läst mina tidigare inlägg. Jag har gått o blivit sambo med min älskling såklart! O det känns så bra :D Vissa kvällar har man tänkt att det kan ju finnas en risk att man tröttnar, man kanske liksom inte går ihop på det planet. Inte så att jag varit orolig direkt, men tanken har varit där. Men hittills har det bara varit positivt, jag tycker att vår relation har förbättrats faktiskt. Man vet på ett annat sätt vart man har varandra. O han har blivit så gullig mot mig också, visar att han bryr sig o anstränger sig för att ge mig den där lilla stunden som bara är till mig. Och han har också förstått att den stunden är så extra viktig om det har varit mycket innan på dagen och han ska jobba. Det är verkligen något jag älskar!

Vi börjar komma iordning ganska bra här i lägenheten nu. Det har ju blivit en hel del utgifter än så länge, men det får man räkna med första månaden. Förutom att fylla på kyl o frys så har vi bl a lagt pengar på en ny TV-bänk o ett soffbord köpt för en billig peng på Kupan. Sen var vi o köpte fina gradiner o löpare till köket på rea på Jysk o Hemtex. Vi hittade även matchande tallrikar o lite glas på Coop för inte så många kronor. Det dyraste vi har köpt hittills det var nog mikron, men det var nödvändigt tror jag. Och så mitt favoritfynd: en svart ryamatta på Rusta! Så underbar! Vi hittade även en söt liten välkomstmatta som vi inte kunde motstå.

Köksbord fick vi av min pappas flickvän, ganska fint faktiskt. Så nu saknar vi bara en soffa. Men vi har kommit fram till att vi ska försöka klara oss på den fåtölj vi har nu i vardagsrummet o sen köper vi en riktig soffa, en som vi verkligen vill ha nästa månad. Så kan vi lägga lite mer pengar på soffan, o får rätt soffa o kanske till o med en ny soffa. Det känns som att det kan vara värt att lägga lite mer pengar på en soffa. Vi har ju sparat in på det mesta annat.

Idag fick vi internet också som ni kanske märker. Det kändes skönt! Kan man börja söka jobb lite rikigt också. Appropå det så måste jag gå till arbetsförmedlingen imorgon...

Nej, nu är det sent, dags att sova! Sov gott alla gullungar!
xoxo

Inga kommentarer: