torsdag 16 oktober 2008

Inga pengar, ingen kondom?

Satt o läste lite bloggar nu o då dök plötstligt tanken upp: Men gud, det var ju typ fyra dagar sedan som människan skrev, har den verkligen så mycket att göra, så att den inte kan uppdatera mig o alla andra vad som försegår i deras liv?!

Jag insåg snabbt att jag själv inte skriver härinne alltför ofta, inte så at jag kan klaga iaf :P Jag läste också något annat roligt, min storasyster hade läst en artikel om att finanskrisen leder till att det blir en slags babyboom. Bara för att folk stannar hemma i håller hårt i pengarna, dvs de har mer tid att ha sex på. (o då är de slarvigare med preventivmedel?)

I alla fall så var det inte just det med barn som gjorde att jag reagerade, det var det med att man håller i pengarna. Personligen så har jag typ aldrig använt så myclet pengar förut. Visserligen så har jag väl satt mig i den situationen, man måste ju ha vissa saker i sitt hem, o andra saker bara vill man ha även om det inte är ett absolut tvång, typsom en matta eller gardiner.

Det som är allra värst det är det att jag inte har något jobb o jag har dessutom läst ekonomi på gymnasiet (A)
Nej, det innebär som sagt inte att jg slänger bert pengarna, även om jag hade klarat mig utan de där gardinerna osv. Jag har ganska bra koll på mina o våra pengar. Denna månaden får jag dessutom pengar fram AMS. Inte så mkt kanske, men det är så att det räcker till mat iaf tror jag. Har fatkiskt ingen aning vad bidraget ligger på...

Igår sökte jag dessutom en kurs kallad Samhällvetenskap med inrikting ledarskap på BTH. En liten nödplan kan man väl säga, ifall man inte skulle få jobb till våren, vilket jag självklart hoppas på mest.

Nej, tillbaka till mitt såååå stressade liv... :)

xoxo

1 kommentar:

Anonym sa...

Okej, ja tack för tipset. Det var inte bara det att elen inte ingick som fick mig att tacka nej utan också för att jag verkligen fick Sunk-vibbar när jag kom in där. Blä...
Bra det där med finanskrisen, nu har jag en förklaring jag kan skylla på ifall jag skulle få för mycket frågor nån gång, hehe