söndag 19 oktober 2008

Tråkmåns

Kände mig tvungen att skriva något här idag. Inte för att det har hänt något särskilt, men ändå. Alice o Harvu var här o hälsade på en runda :D det var nice, en liten snabbis bara men ändå ^^,

Jag känner dock att jag har blivit sådär fruktansvärt tråkig! Usch, jag gillar det inte alls :( Jag känner mig gammal o tråkig o det känn som att man aldrig hittar på något. I går satt Nicke o jag här hemma o tittade på TV. Plötsligt tappade jag totalt lusten på det. Jag blev sådär äcklat uttråkad av det. Bara sitta där sådär, usch! Nää, det var inte kul alls. Men det fanns inte så mycket att göra heller... Det var för sent för att åka upp till Linns fest o allt i stan var ju stängt förutom puben då o det var jag inte så sugen på. Så det blev att gå o lägga sig tidigt o vänta på morgondagen då vi åkte till farmor.

Nicke började jobba vid två idag, vilket har inneburit att jag suttit här själv (bortsett från då Harvu o Alice var här). Men jag har hittat underhållning. Jag började med att försöka sy gardiner, jag hade dock ingen sax så det sket sig. Sen skulle jag baka bröd tänkte jag o jag trodde i min enfald att jag köpt alla ingredienser några dagar innan, men inte då! Hade köpt rådsikt instället för rågflingor... Det sket sig med.

Jag insåg snart att om jag skulle få något gjort så var jag tvungen att gå ner till CityHallen. När jag kom hem kunde jag alltså helt plötsligt underhålla mig hela kvällen. Det kändes bra. Fast jag sparade gardinsyandet till imorgon, annars har jag väl inget att göra då :P

Brödet verkade bli bra iaf :D Fast jag har inte smakat det än, men det ser gott ut. Nybakat bröd imorgon bitti, (eller nästan iaf) mums!

xoxo

Inga kommentarer: