tisdag 30 september 2008

Små ting som förgyller

Åh, vad skönt. Trots att situationen som jag befinner mig inte har förändrats så himla mycket den senaste tiden så känner jag ändå ett helt nytt lugnt, o jag känner mig glad också. Det känns helt underbart att känna så!

Min dag började kanske inte alltför bra; jag skulle till arbetsförmedlingen vid tio men de öppnade inte förrän 11.00. Dålig stil?! Så vi fick åka dit igen vid elva o då sa de typ: åkt hit vid 12 så får du boka tid med din handledare.. Suck! Man ska väl inte behöva åka fram o tillbaka som en galning eller? Jag åkte inte dit mer utan bestämde mig för att ringa o boka möte.

Sen när jag kommer hem så funkar inte datorn. Hur trött blir man inte då?

Men mitt humör återgick till det bättre ganska snabbt för omväxlings skull. Har varit på väldigt bra humör ända sedan dansen igår, ja till o med lite innan när Nicke o jag fördrev tiden på stan o i Lyckeby genom att kolla på butiker som Åhléns o Hemtex (där det råkar finnas massa heminredning ^^,) o även Leksakshuset och genom att köra runt i o kolla in de olika hyreshus där vi har anmält intresse. Det var väldigt nice. Jag köpte mitt första fynd till lägenheten! Tre små supersöta ljusstakar, lagom till vintern o julen :D

Vi kommer vara så varma o mysiga
i vår lägenhet till vintern ^^,


Sen avslutade vi med en tallrik från PastaBaren, mums!

Min pojkvän är underbarast av alla o trots att jag tar ut all min hype om lägenheterna på honom så är han lika glad o snäll o fin för det.

Jag har infunnit ett helt nytt lugn om att allt kommer att ordna sig. Måhända att det inte löser sig på just det sätt som jag helst vill, men det kommer lösa sig, på ett bra sätt dessutom. Det är jag säger på... Så varför oroa sig?

Inga kommentarer: