tisdag 23 september 2008

Lever på hoppet

Det började som en riktigt lazy dag. Jag hade knappt lust till något, bara sova o gosa ungefär. Men som tur är så har jag en pojkvän som har insett att det inte är bra för mig att bara sitta inne o inte göra någonting mer än att längta o hoppas på det bästa.

Så när vi gick ut för att se vad plåtslagarna hade haft för sig (tänka sig att de till slut har kommit för o fixa vårt tak!) så insåg vi vilket vackert väder det var ute. Det gjorde att jag blev rastlös o tyckte att vi skulle hitta på något roligt. Nicke verkade dock inte alltför pigg på att köra någonstans så det blev att vi läste en stund i solen o sen gick igen.

Men som sagt, han har insett att jag bara blir tråkig o deppig av att vara inne så han lyckades dra ut mig på promenad till stan. Det var riktigt nice. Vi gick till biblioteket o kollade på lite böcker, sen gick vi o kollade på kyrkan o lite så. Sen hade vi blivit så hungriga så vi bestämde oss för att hitta någonstans att äta. Garlic House blev det. Mycket mysig restaurang med jättegod mat!

Efter det så smet vi in en runda på Willys för att hitta mat till Nicke när han ska jobba inatt. Där hittade vi Blondie! :D Alltid en trevlig överraskning! O det var för andra dagen i rad faktiskt, nästan rekord ju! Alltför lång tid mellan besöken nuförtiden... :/

Japp japp. Sen gick vi hemmåt via Ronnebyån o Brunnsparken. Väldigt mysigt. Jag gillar Ronneby, det är en liten och mysig stad med många fina o söta hus. Dessutom är det en ganska välskött stad. Men den är liten o det finns inte så mycket att göra här.. Man kanske bara har blivit bortskämd av att bo i Karlskrona? Vilket som, förhoppningsvis så blir jag Karlskronabo igen snart. ^^,

Så är det, jag lever på hoppet. Jag hoppas jag ska få jobb snart. Jag hoppas jag ska få en lägenhet snart. Jag hoppas ...

Inga kommentarer: