måndag 22 september 2008

Håll tummarna!

Idag har varit en bra dag. Igår var lång, men inte dålig. Lördagen var bra, bortsett från att jag blev konstig o sjuk på kvällen. Fredagen minns jag inte mycket av... Vad hände då? Ja, just det, det var kalas i Holmsjö. Linnéa fyllde tonåring.

Jag har varit sjukt sällskapssjuk. Inte för att min sötnos inte räcker, bara att jag saknar gammalt folk o variation. Vill festa o slappna av. Ge mig! Vi skulle ju festat i helgen men blev inte så :( Nästa fest är den 3:e, men probset är att den helgen hade varit bäst för kräftskivan om vi ska ha någon. O jag antar att folk inte orkar festa två dagar i rad... Jag måste alltså övertala dom att dom vill det ^^,

Åh, nu måste jag ju berätta varför dagen idag blev så bra :D Vi kollade lite på några lägenheter idag o anmälde oss till några stycken :D sen var vi dessutom inne på KarlskronaHems kontor o lyckades övertyga dom om att vi kunde efteranmäla oss på en lägenhet som vi jättegärna vill ha. Vi lyckades missa sista dagen så vi gick in o smörade lite för dom idag o det verkade lyckas! Förhoppningsvis ska vi på visning nu i helgen! Det är en ganska stor lägenhet på Pantarholmen, 69 kvm 3 r o k (lite mycket kanske), stor inglasad balkong o havsutsikt! Visst låter det underbart?!

Vi ska även få gå på en visning på en 2:a på Verkö, 63 kvm. Det är lite blandade känslor där, för jag vill hellre bo på Pantarholmen, men det är ett "onödigt" rum, 900 kr mer o dessutom måste Nicke köpa busskort för 300 kr / mån. Kanske att jag måste det med.. Men som sagt, inglasad balkong o havsutsikt? Vem kan motstå..? Jag tror att vi känner det när vi kommer dit. Men om Niklas ska in i lumpen så måste jag kunna stå för min halva, om vi ens får bostadsbidraget, annars måste jag kanske stå för hela! Eller nästan hela iaf.. Men jag är nästan säker på att jag kommer trivas bättre på Pantarholmen, även om Verkö kanske är bättre rent teoretiskt. Vi får se. Som sagt, jag är säker på att vi känner det då.

Inga mer bekymmer nu. Jag håller tummarna tills på fredag för lägenheten o sen håller jag tummarna för att jag ska få det jobb jag sökte på Flextronics härromdagen, o för det jobb som ev kan finnas för mig på Stena Line.

Håller ni tummarna med mig?

Inga kommentarer: