onsdag 12 augusti 2009

Matångest

Jag vill så gärna lära mig att laga god, nyttig och rolig mat. Men jag tycker att det är så svårt! Jag tycker själv att jag är ganska duktig på de grundläggande rätterna typ spagetti & köttfärssås. Men jag vill kunna göra roliga såser och dippar.

Dessutom är jag sjukt dålig på att äta sallad. Lite gurka eller tomat till maten har jag ofta, eller broccoli, men inte en hel sallad. Men hur kul är det egentligen att laga något som tar lite extra tid o ansträngning när man är hemma själv? Kanske när man bara har någon dag ibland sådär, men inte varje dag i 13 dagar.. Då blir man liksom bara så trött. Själv skrämmer jag mig själv så pass att jag ibland kan gå hela dagar utan att egentligen bli hungrig. Hjälp! Men jag lagar ju mat ändå såklart. Det är bara det att det inte direkt blir lättare eller roligare att laga mat när man inte är har lust eller ens vet vad man är sugen på.

Usch.

Finns det ingen kurs eller så man kan gå? Typ studieförbundet vuxenskolan? Fast snart ska man ju iväg så det är väl ingen mening innan.."/

2 kommentarer:

Viola sa...

Ja det där är verkligen inte helt lätt. Det är bland annat därför jag förmodligen aldrig skulle klara att bo ensam, jag hade inte ätit ordentligt. Det är ju inget kul att göra mat åt sig själv. Däremot blir man väldigt motiverad när man har barn som ska äta nyttig mat sen framöver.

Viola sa...

sv: Jag vet men de hade satt galler för dörren där så det gick inte att komma in!! och då hade nöden ingen lag liksom...