måndag 10 augusti 2009

Brottsvågen

Är det bara jag som är chockerad över dagsläget? Jag tycker att våren och sommaren har varit förhållandevis lugn, men sen nu den senaste veckan eller två så översvämmas tidningarna om nya mord och överfall. Bara pang sådär. Eller är det bara jag?

Och det är alltid tjejer. En tjej på 15, en på 16, en på 19 osv osv... Det är väl ändå ganska otäckt..?

Själv är jag inte särskilt rädd när jag är ute. Festar jag så är Niklas med och så länge de inte är ett helt gäng så känner jag mig säker. Och om jag jobbar så är jag ju ändå nykter och vet lite mer vilka vägval man kan ta o så. Sen vet ju Nicke alltid vilka dagar jag jobbar o jag skickar ett sms när jag kommer hem, så att han vet att jag är hemma.

Men egentligen är det kanske dumt. Man borde kanske vara lite rädd? Lite misstänksam utan att verka paranoid. Svårt det där tycker jag...

Inga kommentarer: