lördag 29 augusti 2009

29/8 -09

Usch jag hatar att betala räkningar, men vem gör inte det?
Jag hade lyckats skrapa ihop en lön på 15 700kr denna månaden, en för mig väldigt stor lön. Men efter räkningar och lite shopping kan jag väl medge så är jag nu nere på 10 000, vilket inte heller är så galet, men betydligt mindre än innan :/ Men det är väl så att bli vuxen antar jag...

Jag tycker ändå att vi har mycket pengar o det är jag glad för. De senaste månaderna har jag nämligen bara lagt ut pengar på viktiga saker, mat och lite diverse kostnader för min kommande USA-resa. Så det känns skönt att äntligen kunna köpa den där ursnygga tröjan eller skorna eller whatever. Det behöver ju inte betyda att man spenderar hela lönen i ett nafs, men bara friheten att kunna köpa det man vill ha, om man vill.

Sen hade jag ju tänkt att köpa mig en ny dator också... Har lite olika alternativ att välja på, men den stora frågan är om jag ska köpa en sån där söt liten dator som lär vara jättesmidig att ha med sig i USA och även senare till skolan osv, eller ska jag köpa mig en "riktig" dator som håller länge? Svårt.

Igår jobbade jag Statt för övrigt. Inte det stället där jag är oftast faktiskt, inte mitt favoritställe heller, musiken är alldeles för hög och många människor är dryga. Dessutom så har de världens krångligaste rutiner för efterarbetet. Men det gick bra iaf, spelade 63% på 8 000 så jag är nöjd.
Ikväll blir det Nivå, absoluta favoritstället, speciellt såhär på löningslördagen! Jag siktar på att ha samma procent som igår, så blir det nog skumpa ;) Att det kommer in tillräckligt med pengar är ju inget man behöver oroa sig för där idag precis :P


Jag har funderat på en sak. Hur säger man till någon vad man vill utan att denna personen gör det just bara för att man sagt något? Hur får man det att komma lite instinktivt? Och hur får man någon att förstå skillnaden mellan att uppskatta och att uppvakta?

1 kommentar:

Mother, Married & Twenty sa...

Jag tycker faktiskt om att betala räkningar. Det känns vuxet och jag gillar liksom känslan av att ha fullföljt en plikt. Men jag är ju lite konstig jag hehe :)