tisdag 11 augusti 2009

11/8 -09

Yes!

Har varit så fruktansvärt irriterad på vårdcentralen den senaste veckan eller så. De ville ha 775 kr för att kolla i mina journaler o svara på frågor som "har den ansökande haft mässling/påssjuka/stelkramp osv?". Det var helt hutlöst dyrt tycker jag. Hade jag fått ett EKG o lite blodprov o så på köpet då kunde jag ha accepterat det, men för att bara kolla lite i mina journaler? Fy!

I alla fall så har jag varit på jakt efter någon slags privatläkare i hopp om att de kanske har lite mer vett i skallen och inser att en sån "undersökning" inte bör vara riktigt så dyr. Men när jag har letat så har jag inte hittat någon i hela Blekinge, de finns tydligen bara i storstäderna "/

Men så imorse så hade jag för en gångs skull lust att läsa tidningen. På typ första uppslaget så fanns en artikel om en privatpraktiserande allmänläkare. Perfekt tänkte jag! Där stod namn o allting och när jag sökte på eniro så mycket riktigt låg hans klinik mitt inne i stan, ca fem minuters gångväg från vårt. Så jag ringde såklart o förklarade min situation; jag ska åka som Au Pair och behöver ett hälsointyg. Kvinnan i andra änden svarade att de hade en så kallad Au Pair-undersökning som kostade 500 kr. Underbart!! Så jag högg en tid hos dem på torsdag innan jobbet.
Åh vad glad jag blev. Det är ju fortfarande mycket pengar. Men 275 kr billigare, det är mycket pengar för mig just nu!

Inga kommentarer: