fredag 29 februari 2008

Singel?!

Det här kommer bli en intressant dag. Det är andra gången denna vecka som jag har sovit mindre än 4 timmar på en natt :) Men idag ska jag hålla mig hela dagen. Kanske en powernap någon gång mitt på da'n , men inget mer. Så skuttig o full av engergi. Jag ska nog visa er ^^,
Det är Qunus Bra's fel att det blev såhär. Men det gör inte sådär jättemycket, för det var väldigt nice att vara vaken. Mycket mysigt. Ja, jag är störd på mig själv för det, väldigt. Men det går inte att förneka att jag hade väldigt trevligt o att jag inte ångrar mig '', men det är klart, det finns alltid tid för att ångra sig :)

Uppdaterar lite senare under dagen, när jag vet lite mer hur den blev. Det är alltid svårt att veta när man inte upplevt den än. Speciellt i mitt sällskap :D

xoxo

--------------------------------------------------------

Whaaa! Nu är jag hemma o har upplevt min dag precis så som den skulle upplevas. Den blev bra och jag är nöjd. Kanske ska börja med att ta upp lite om gårdagen..? Blondie har redan täckt det mesta (som vanligt :P), men här kommer en snabb-genomgång.
Skola som vanligt. Dagen var full av lektioner som egentligen inte blev så mkt av som de borde. Misstolka inte, jag skolkade inte. Jag gick på alla mina lektioner, tog lite extra ledigt från en av dom bara. Jag o Blondie blev ju medbjudna på mat av Nicke, Timmy & Rosa, kan ju inte tacka nej. Rättare sagt, man får inte säga nej. I alla fall så tog det ca en halvtimme att bara bestämma vart vi skulle äta. Det blev Nya Peking (kinaresturang) till slut. Efter att ha kommit en halvtimme försent till lektionen, fick jag reda på att läraren inte skulle komma förrän ca 40 min senare. Meningsfullt att stressa! Vilket fall så fick jag min närvaro och dagen fortgick. Matte var härnäst o det var en fantastiskt intressant lektion. På riktigt denna gången faktiskt. Inte för att det blev så mkt matteräknande, men ändå. Vi har som tradition kan man säga, att varje torsdag så ska någon baka kakor o ta med sig till lektionen. Det är ju trots allt nästan fredag :P Anyway, Alle o André fick för sig att laga tårta, men eftersom de var dåligt förberedda och det var alldeles för dyrt att köpa färdig tårta, gick de till Cityhallen och köpte tårtbottnen, jordgubbssylt, marränger och färdig-grädde. Detta satte de sig och blandade ihop till en tårta på lektionen. Det blev faktiskt rikigt bra. Härligast av allt är att vår lärare bara skrattar och hänger på.


Jaa, så blev alltså resultatet. Inte världens snyggaste tårta kanske. Men det var en underbart rolig idé och den var faktiskt god.
Vidare genom dagen. Vi letade upp Rosa än en gång för att följa honom till kulturskolan. Innan dess tog vi dock en powernap (typ) i en halvtimme eller så. Det var riktigt nice fram tills han började dra tag i benen o på så sätt släpa oss från bänken till golvet. Det var inget trevligt fall.
När vi kommit till musiklektionen lämnade vi stackarn där för att hinna till hamnen där Blondies far inväntade oss för att ta oss hemmåt. Hemma hos Blondie åt vi en skvätt innan fler joinade oss för att titta på film. Qunus Bra, Olja o Bönan kom o det blev en riktigt nice böghög i Blondies säng. Runt 21.00-tiden sprang Bönan hem och en timme eller så efter det försvann Olja. Då var det bara vi tre kvar igen då. Vid halv tolv insåg vi att vi skulle upp om sådär 6 timmar, så vi bestämde oss för att sova. Detta hjälpte dock inte direkt eftersom att vi bara låg o lullade (med L inte R) ett bra tag. Trevligt. Blondie däckade runt 2.00 vilket ledde till att Qunus o jag tetades med henne i sömnen. Sweet. Vid halv fyra hade vi fortfarande inte somnat, o eftersom vi skulle upp id 6 dagen efter skulle vi sova. Men det dröjde väl ytterligare en timme eller så innan vi kom så långt.
Det var inte så jobbigt att stiga upp som man hade kunnat tro faktiskt. Det gick o vi kom till skolan o vi gick på våra lektioner, till och med dom vi inte skulle ha. Inte en enda lektion gick jag på idag. Fy fan. Det känns bra. Med tanke på att jag inte skolkade det minsta. Såg Rosa en liten liten stund på morgonen, o den berättade att den väntat på bussen o sparat frukost till mig. Det var supersött, men vi åkte ju med Blondies far till skolan, vilket gjorde att jag fick dåligt samvete. Det hela slutade med att jag köpte en fralla o en pucko till den som tack.
Vi driftade lite, Blondie gick på franskan. Vi driftade lite till. Vi hamnade i Törns datorsal, till vilken Fluff o Qunus kom till. Blondie var tvungen att gå vid 3-tiden o strax därefter skulle även de andra två sakerna gå. Då beslöt jag att hänga på. Äventyret började med att de ville söka sommarjobb i olika butiker, så de skulle få ut tio stycken CV:n. Efter sådär fem-sex ställen så fattades beslutet att det var meningslöst att fortsätta eftersom de skulle ha bilder med på CV:t. Vi gick till banken för att få Fluffets bankkort fixat. Då var klockan lite över fyra o jag bestämde mig att ringa Rosa för att se om han hade missat bussen. Det hade han dock inte, tur för han :) Vi mötte Danne o fortsatte mot pizzerian. Jag åt dock inte något mer än pommes från Fluffets tallrik. Där satt vi i över en timme o gosade. Sen skulle jag med bussen vid 6 men det fick jag tydligen inte för Qunus. Han tyckte jag skulle följa med till Danne o ha filmkväll. Det skulle också innebära att jag skulle sova hos Qunus med han o Filippa (?). Nej, det gick ju inte. Inte igen. Jag litar för det första inte på mig själv o sen tycker jag att det vore lite mycket. Då har jag verkligen inte en chans att komma till Bönan imorgon. Men men. Jag hann med 18.38-tåget hem i alla fall. Nu ska jag bara se om jag kan lösa morgondagen på ett bra sätt.
Frågan om rubriken. Man kan inte vara en del av pluralis på ett bra sätt om man inte är singular från början.
xoxo

1 kommentar:

Anonym sa...

Awiiiiie! :P wooo waaa :P