onsdag 6 februari 2008

Teach me the swing *

Antal kramar: 6 + 1

:D Jag är på ett mystiskt humör idag. Engelska redovisning nu, så jag måste väl gå :S Ska dock inte redovisa egentligen.. :D Tar det sen. :D

Så, now I'm back ^^,
Ja, som jag sa så har jag varit på ett mystiskt, lite finurligt humör idag. Jag vet inte varför, men så är det. Vi tar hela dagen från början...
Det började med att min klocka ringde klockan 5.00 på morgonen (jag menar, det börjar redan där). Jag kliver upp sådär en 20 min senare, går in i duschen (första gången hemma sedan renoveringen började :D). Jag gjorde mig iordning o hann nätt o jämt få i mig en macka innan jag behövde gå. Missade bussen (såklart), men hann gå hela vägen till resecentret innan tåget gick.
Jag kommer in i skolan och inser att jag inte gjort något som jag borde; engelskan! Fy på mig! Så jag måste magiskt hitta på en bra ursäkt (det blev den vanliga med datorproblem ^^,). Detta var dock inte det svåraste, utan det var att försöka övertyga min något oförstående lärare att jag faktiskt inte kunde ta allting från huvudet.
När detta var gjort träffade jag äntligen min blondie i gallerian där hon satt o övade franska glosor (dutti bernard). Jag fick ett ryck och gick till närmsta affär o köpte en stor (jag menar STOR) påse godis o två kanelbullar till oss två.
Lagom till religionen började klampade vi in i klassrummet förenades med bönan. Vi satte oss en stund för att sova. Näst kom törn. Dit drog vi en runda o förblev där hela dagen (förutom den timme som blondie hade franska) fram till den andra engelskan (den mer avancerade) som för den delen visade sig inte att bli av.
Vi fjantade oss en stund med white board-pennorna, o drog sedan till min far. Här började vi disskutera Taizé och möjligheterna till tågluffning i sommar. Mycket intressant.
Klockan kvart i sex satte vi oss i bilen och började färden mot Tipsy, för att lära oss Lindy Hop. Wii! Det är alltid kul :D Vi fick även ett smakprov av ledarna hur det skulle kunna se ut. Mycket imponerad är kåtisroinen efter det. Har alltid varit sugen på att lära mig jive, o nu ser jag att detta inte är så himla annorlunda. Så nu blir det att satsa på lindy hopen :D eller hur Blondie? (A)
Så så såg min dag ut idag, komplicerad med många inslag av skratt.
Det ska tilläggas att Blondie & jag, trots våra behov, har varit mycket duttia bernards. Vi har motstått frestelsen att stalka folk alltför mycket. Vi har istället gått runt med vår mäktiga godispåse och raggat folk. Det har varit en lyckad dag och jag hoppas att fortsättningen kommer bli liknande också. Det är ju faktiskt så att det är bättre att spara på tillfällena och få riktigt bra sådana istället för många. Det är därmed bestämt att jag under följande vecka kommer våldsgästa Blondie o vi kommer på så sätt kunna stalka obemärkt på bussen :D

Det var allt för mig, tack o hej! Bernard!

Förresten Blondie, minns du att Rosa var så besatt av hörn ett tag? Den ville gärna hitta ett hörn vi kunde ligga i. Jag har under mina spekulationer kommit fram till att detta var blott ett sätt att undvika konstiga blickar från klasskamrater. När den inte fått igenom denna önskan innan, blir den istället mer avståndstagande. Har jag fel?

1 kommentar:

Anonym sa...

du glömde nämna den andra grejen du åt..:P "das croissang"..:P
Och ja jag hade väldigt gärna satsat på lindy hopen med dej..jag antar att jag skriver ett mer omfattande inlägg eller helt enkelt svarar mer när jag förhoppningsvis ser dej om en stund. men ja du har nog rätt i det där om rosa.. det är tråkigt tycker jag. men jag vet hur det är när allt snacket kommer åt en.. men jag har vant mig iaf ;) Pyss pa sijj