tisdag 19 februari 2008

Mums med rosa pöl?

Gårdagen vände totalt efter mitt inlägg igår. Och fy fan vad bra det blev! Kramarna kom nog upp i 10-15 iaf :D
Fick låna min fars bil att åka upp till Nävragöl till lilla Blondie. Vi skulle ju ha filmkväll med Rosa. På vägen upp hittade jag Simon så han fick följa med. Fick köra med automatare för första gången, inte trevligt alls. Det gör jag inte om på ett tag. :S
Väl uppe i skogen blev jag bemött av en flock med människor dock ingen vuxen :O Där fanns Qunus bra, Ola, Ruben, Rosa, Blondie o så Simon då. Det var riktigt nice. Vi började göra kladdkaka :D Mums ", Det var gott. Under tiden dök räkan o bönan upp och av någon anledning så hittade även nicke in i vimlet. Det slutade alltså med att vi var en flock på ca 10 pers (kanske snarare ett pack?) som vimlade runt o väntade på kladdkaka och Happy Feet. Ju fler desto bättre, tycker jag. I väntan blev även mitt hur tupperat, jag såg ut som en blandning mellan en gris och ett troll :P Strax efter kladdkakan blev jag omkringburen, eller snarare runtlangad några varv bland alla människor. Även Blondies far var med o langade vid ett tillfälle. Därefter blev Bönan kidnappad och våldtagen på flaket av Olas bil. Det var helt oskyldigt, vi försökte ju bara se till att dom inte rymde ^^, Vilket dom gjorde i alla fall sen :S
Filmen satte igång o det bildades en väldigt nice böghög av de som var kvar. Alla pillade, och blev pillade (nej, inget kinky), utom Nicke tror jag, men man får skylla sig själv om man sätter sig i fåtöljen. Klockan blev elva och ytterligare en övergav oss. Eller två till och med när jag tänker efter. Böghögen förflyttades för en liten stund till Blondies säng, innan ytterligare två försvann. Jaha då var vi bara tre kvar då. Efter en timme eller så i en något liten men ack så mysig böghög sattes Robin Hood igång och efter halva filmen hade jag två stycken små söta snarkandes bernards bredvid mig. Vi stängde av filmen o sov gott hela natten.

Morgonen därpå väckte jag Blondie med ett nyp i näsan och vi konstaterade att en morgonpromenad inte hade varit fel. Vi bestämde med Rosa att ca en timme senare skulle vi ge oss av, på villkoret att han gjorde pannkakor :D Något som han faktiskt gjorde, vilket förvånade mig en hel del faktiskt. De var riktigt goda till och med. Lite varm o'boy ner i väskan och sen bar det av in i skogen. Och runt, runt, runt i skogen innan vi slutligen hittade vår destination. Detta efter ca 1½-2 timmars promenad bland gegga, skog och sten. Mycket trevligt dock. Vi var tyvärr så frusna och så trötta efter detta att vi övertalade Jocke (Blondies lilla sak, som dykt upp någonstans på slutet) att skjutsa hem mig till Blondie så att jag kunde köra tillbaka o hämta de så de slapp att gå.

När vi kom tillbaka så blev det ett sorgligt avsked när Simon o jag var tvungen att åka hem igen. Något som jag ångrar nu, men jag var ju tvungen.

I övrigt så har jag fått igång internet hemma, och det är ju en bra prestation va? Jag är riktigt stolt. Nu ska jag bara göra matte o lite så så att jag kommer överleva nästa vecka i skolan också.

Ha det nice alla Bernards!! ",
Tack för att ni finns. Ni får verkligen mig att känna att livet är värt att leva.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo det är alltid trevligt när du hälsar på men kl 8 på fredagen ska jag vara inne på körskolan, men om du är hos din far kan jag ju våldsgästa dig efteråt digg digg ^^ Bernards på dig med;) O grattis till internetet.:P