onsdag 1 juli 2009

1/7 -09

Jag känner att jag har haft ultimat otur nu de senaste dagarna. Jag har varit ledig sen i lördags morse och det enda vettiga jag har gjort är att fira min födelsedag och fixa nytt batteri till vår bil.

Och det är ju inte för att jag inte vill för då skulle jag inte kallat det för otur, utan snarare lathet. Här har inte funnits någon bil, vilket har begränsat vad man kan göra ganska rejält. Dessutom har det varit olidligt varmt de senaste dagarna. Jag hatar att klaga över vädret, men speciellt idag så har det varit riktig åskvärme, så där så att man har huvudvärk oavsett hur mycket vatten man dricker.

Detta innebär att jag har suttit hemma i min lägenhet i endast linne (det är alldeles för varmt för ens en kjol) och inte orkat göra något mer än att läsa min bok och titta på tv på kvällarna. Man kan inte ha balkongdörren öppen och persiennerna ska vara nere hela dagarna och helst helt stängda också för att utesluta så mycket värme som möjligt. Hur kul är det?

Dessutom så vill man inte annat än att duscha.

Uppepå allt detta så har jag oturen att vara ledig fyra dagar utan att Nicke är hemma. Sen när han väl kommer hem (om två veckor) så kommer jag jobba nonstop :(

Men för att se det positivt så lyckades jag faktiskt lura Citygross på typ 14,90 igår och så fyndade jag också ett sånt där bra dammsugarmunstycke för bara 149 kr (det brukar annars kosta det dubbla). OCH så köpte jag ett par shorts till Niklas för halva priset på H&M. Riktigt snygga.

Imorgon ska jag äntligen få jobba i alla fall, och sen blir det nog lite ridning på kvällen. Så då tänker man inte så mycket på värmen. Fredag är det också jobb hela dagen, plus på natten. Och sen lördag då, när det är kalas på Fäjö och sedan lite jobb till på natten. Ledig söndag och sen jobba lite till. Känns bra att vara lite sysselsatt.

Inga kommentarer: