torsdag 30 juli 2009

30/7 -09

Fan med.. Jag jobbar heeela tiden. Har räknat på en liten kul grej (som egentligen visade sig inte alls vara kul :/ ). Mitt sommarjobb slutar den 23:e augusti, och fram till o med dess så har jag fyra helt lediga dagar. Alla andra jobbar jag antingen hela eller delar av dagen.. Det suger ju faktiskt, helt ärligt.

MEN för ett halvår sen klagade jag lika mycket för att jag jobbade lika lite, så jag har väl ingen rätt att klaga egentligen. Men det hade ju varit skönt att få kunna komma hem för mer än att bara sova. "/


Jag har varit så himla negativ och på snudd på deprimerad den senaste tiden, för att inget, absolut inget, har gått som jag har velat. Jag har som sagt jobbat hela tiden så så fort det är en fest eller någon form av socialt umgänge på gång så har jag missat det. Plus då att jag inte har fått ihop semestern eller bilen heller för den delen.

Men här är mitt försök att bli lite positivare: jag har faktiskt (efter otroligt mycket slit, plock och tårar) fått ihop en semester till oss innan jag åker till USA. Och inte vilken semester som helst heller; Tunisien i en vecka på världens finaste hotell, stjärnor, spa-anläggning, restauranger, pianobar, snackbar, frisörer, allt möjligt! Härligt härligt!
(man ska inte ropa hej för tidigt, vi har faktiskt inte betalat resan än...)


OCH så har vi fått bilen besiktigad och godkänd! Nu ska vi bara fixa lite papper med innan vi får köra....

Så lite har jag faktiskt lyckats med. Och semestern var det allra viktigaste för mig just nu. Jag längtar verkligen ihjäl mig!

Inga kommentarer: