lördag 4 juli 2009

Åska o dunder

Nu har värmen i alla fall försvunnit lite, åskan o regnet har tagit över denna delen av Sverige också. Var ute på Fäjö tidigare idag och hälsade på svär-faster med familj. Riktigt trevligt. Då sken solen o vi åkte ut o badade. När jag sen kom hem klockan fyra tog det inte en kvart innan regnet forsade ner och ytterligare kanske tio minuter innan man började se blixtarna och strax därefter kom bullret.

Det var bara att dra ut alla maskiner och sätta sig i soffan o lyssna på regnet. Väldigt mysigt faktiskt. Hade balkongdörren öppen så att jag hörde ordentligt..
Lagom tråkigt att man inte får sitta här med sin käresta o lyssna, det är ju faktiskt det ultimata mysvädret.

Om ca 40 min börjar jag mitt pass för kvällen. Smått läskigt att behöva gå ut när vädret är som det är bara, det verkar ha börjat mullra nu igen. Det blir att försöka leta fram en regnjacka o bita ihop helt enkelt, jobba måste man ju.

Inga kommentarer: