onsdag 14 oktober 2009

Man får vara smart

Nu har packandet börjat. Har hittills lyckats packa två stora lådor, en stor o en mellanstor väska samt en mindre låda fulla med grejor. Det är ett evinnerligt tänkande och stuvande; det får inte bli för tungt, och man måste se till så att alla ömtåliga saker blir förpackade med något mjuk så att de inte går sönder och att det inte ligger underst, för då krossas de ändå.

Sen ska gärna alla köksgrejer ligga i en låda, alla vardagsrumssaker i en annan och alla sovrumsgrejer i en tredje. Men det funkar inte, för då hamnar alla böcker i en låda, o den blir så tung att den inte går att bära. Så man får vara smart.

Men köksgrejerna brukar gå att få ner i speciella lådor. Det är inte så mycket tunga saker. Man kan variera ganska lätt mellan tallrikar och bestick, då går det ganska bra. Nu är det faktiskt mest bara stora saker kvar. Typ. CD-hyllan är tom. Bokhyllorna är i princip tomma. Skåpen i köket är definitivt inte tomma, men samtidigt så måste jag tänka på att vi kommer fortfarande behöva leva här till nästa lördag. O då behöver man ha några tallrikar kvar, några bestick, några glas o lite annat småplock o så grytorna såklart. Detsamma gäller då kläderna. Hälften av alla kläder ungefär är nerpackade, sommarkläder och finkläder.

Jag tror att jag har packat klart för idag i alla fall. Har trots allt hela dagen på mig imorgon också. O halva fredagen :) Sen är det fest med mina underbara tjejer!

Inga kommentarer: