måndag 26 oktober 2009

26/10 -09

Nu sitter jag på Waynes och bloggar. Vi har inget internet i nya lägenheten än o eftersom den gamla är helt tom o det inte är så kul att sitta på golvet, så valde jag att gå hit, det är ju faktiskt riktigt trevligt att sitta här.

Igår förändrades mitt liv ytterligare. Ganska drastiskt till och med. Jag hjälper en tjej att ta hand om sin hund, så jag har en liten inneboende kamrat som håller mig sällskap om dagarna. Det är en nakenhund av alla raser o är rent ut sagt så ful att han är söt! Så han ska hålla mig sällskap tills jag åker o jag ska få öva mina mammafärdigheter ytterligare innan jag drar till USA. Lite synd om han bara, för vi har det inte direkt varmt i lägenheten o utan päls kan det inte vara kul. Men han har en liten tröja som han är så söt i :)

Jag har inte fått någon ordning alls i lägenheten än.. Det är så mycket grejer överallt att jag inte vet vart jag ska börja! Men jag har inte legat på latsidan, faktiskt. Har plockat in alla lakan o handdukar i garderoben och lite grann av mina kläder. Sen har jag hängt upp gardiner i sovrummet också, vilken skillnad!
Skar klart tapeterna idag också o målade listerna i vardagsrummet, vilket var lite akut! Så nu är vardagsrummet klart att möbleras. Ska bara ringa min far o se om han har ett verktyg jag behöver till att skruva ihop soffan.

Fortfarande inga bilder tyvärr, men jag vill vänta tills det är klart, just nu så ser det ut som kriget ju!

Inga kommentarer: