torsdag 22 oktober 2009

22/10 -09

Herregud, vad fort det gick!
På lite drygt ett dygn har jag bestämt familj, plats och tid till min Au Pair-resa i USA! Jag ska åka till en underbar liten familj där jag i huvudsak tar hand om en flicka på 10 år, men också hennes 15-åriga bror emellanåt. De bor i ett lummigt förortsområde i närheten av New Jersey. De har även en häst som flickan rider, och som hon behöver lite hjälp med. Det känns faktiskt jättebra.

Den 7:e januari åker jag. Känns som en evighet samtidigt som det känns jättenära! Men jag ser verkligen fram emot det. Jag får samtidigt lite chans att bo in mig i nya lägenheten innan. Jag kommer ju sakna Niklas något så kopiöst, men det är jag beredd på.

Lägenheten har förresten börjat bli riktigt fin nu! Vardagsrummet är i princip klart och vi har målat taket i sovrummet. Nu ska vi bara måla listerna i taket i sovrummet, slipa klart väggarna o tapetsera i sovrummet. Sen är det bara lite småplock kvar, o vi kan flytta in. Nästa vecka ska jag måla köket, Nicke är inte hemma så jag får fixa det själv, men det klarar jag :)
Sen när det är klart är det bara hallen kvar. Men det får bli senare... ^^,

Lägger upp bilder så fort sovrummet är klart!

1 kommentar:

Marlene Hansson sa...

Grattis Lillasyster! Oj vad spännande 7e jan är inte långt borta :)