fredag 5 juni 2009

Alltid något i vägen...

De senaste dagarna har gått som i slow motion. Ändå har jag haft o göra hel tiden. Känns bara så konstigt när inte Selma är hemma längre. Ingen som jagar fötterna eller tigger om kel. Ingen som bara vill ha lite uppmärksamhet och därför lägger sig på tangentbordet... Känns konstigt.

Igår satt jag vid datorn och kollade upp det här med att åka som Au Pair (igen). Hittade en väldigt bra sida med massor med information och det gjorde mig lite inspirerad faktiskt. Har haft så svårt att välja vart jag vill åka, men jag tror faktiskt att det blir USA ändå. Australien och Nya Zeeland hade ju varit helt fantastiskt också, men jag tror att om man ska resa dit så ska man göra så som min syster gjorde; bara åka dit o leva liksom. Resa runt o backpacka. Låter ju så underbart. Men jag ska till USA först har jag bestämt mig för. Har skickat efter papper o allt, så nu är jag riktigt exalterad.

Däremot så finns det ett problem. Man kan åka dels som vanlig Au Pair och dels som EduCare. Skillanden mellan dessa två är egentligen bara att man läser mer om man väljer EduCare (minst 6 timmar/vecka till skilland mot 3). Det skulle ju passa mig mycket bättre egentligen eftersom min ursprungliga dröm faktiskt var att få åka och plugga på Collage där. Men här kommer problemet: för att åka som EduCare så har man särskilda datum man åker och det senaste datumet nu inför hösten är 17 augusti, och då jobbar jag fortfarande! Nästa är någon gång i december. Jag orkar inte vänta mer ju. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Vi får se. Ska kolla upp mitt schema lite också, jag kanske inte jobbar så mycket de sista dagarna....

Inga kommentarer: