måndag 9 november 2009

9/11- 09

Åh nej, åh nej, ÅH NEJ!

Herre min gud, snälla jag ber dig, våra små stackars flickor i vårt lilla land behöver inte människor som Kissie! Alltså jag tycker verkligen inte om att tycka illa om folk, det ligger liksom inte min natur. Men jag kan verkligen inte låta bli. Jag måste säga det; JAG HATAR HENNE!

Åh vad skönt att få ut det. Aah...

Jag skiter faktiskt fullständigt i vilka åsikter hon har, eller hur hon ser ut eller vad hon värderar. Men hur man än vänder och vrider på det så är faktum att hon är en förebild (på något vridet vänster så är hon faktiskt det) och är man det så kan man inte skriva hur som helst. Jag fick ett rejält raseriutbrott när jag läste detta inlägget faktiskt.

En kommentar till inlägget är "jag ä 13 år, & mina lår går ihop när jag går, hur får man mmindre lår?"
En annan skriver "Asså gud du har så rätt =( Nu mår jag jättedåligt för när jag står upp så går mina ben ihop och min mage veckar sig när jag sitter ner!!! Jag har 1,75 och väger 60 kg, vet att det är på tok för mycket men vet ta mig tusan inte vad jag ska göra för att gå ner. Har testat att sluta äta helt och bara dricka vatten i flera veckor,... Jag kanske skulle testa bulumi? ... Vill bli av med mina leta lår nu, har gått upp till storlek S liksom! Hade XS förut! Revbenen syntes och allt, fick gå till läkaren flera gånger för dom trodde att jag hade aneroxia så därför var jag tvungen att gå upp en massa =/ Men nu har du fått mig att inse att man ska vara benig! Man ska vara så ranglig att benen sticker ut liksom, det är snyggast :) Ska gå ner till minst 40 kg, det är väl lagom? Hoppas verkligen att du läser detta så du kan hjälpa mig!"

De flesta som har eller har haft dåligt självförtroende över sin kropp vet nog att det finns vissa "smal-tecken"; tydliga nyckelben, lår som inte nuddar varann, tydliga kindben, hand- och fotleder osv osv...

Men vad folk inte fattar, och vad man som liten naiv flicka som tycker att allt med sin kropp är fel och som tar in och påverkas av allt hon ser, hör o läser, inte inser är att man är olika! Kroppen och framför allt skelettet ser olika ut på olika människor vilket innebär att det finns de som väger 50 kg o är 180cm och som har runt ansikte. Precis som folk som kanske bara är 160cm lång och väger 85kg har väldigt tydliga nyckel- och kindben.

Jag skiter fullständigt i om Kissie tycker att det är löjligt med folk som tycker att inre skönhet och självkänsla är så mycket viktigare än kilon och utseende. Däremot så är det ju ingen ursäkt att inte ta hand om sin kropp, bara för att man har bra självkänsla...

Inga kommentarer: