tisdag 24 november 2009

24/11 -09

Sjuka sjuka lilla mig. :(

Jag gillar att vara förkyld, vet inte om jag har skrivit det här, men så är det faktiskt. Jag vet inte varför, kanske är det för att ingen tittar snett på en när man ligger ihopkurad i soffan med täcke o varm choklad framför tv:n en hel dag. Men jag tror att det bara är en av alla fördelar ^^ Jag tror att anledningen till att jag gillar att vara förkyld så mycket är för att det är någon slags bekräftelse att sommaren är över och vintern är här. Det hör liksom till. Ett tecken på att allt är som det ska.

Igår nybäddade jag i min säng. Åh, vad jag älskar att sova i en nybäddad säng! Ja alltså inte bara bäddad då, utan med nya rena lakan menar jag. Det är såå härligt..

Nu ska jag sätta igång en av mina favoritfilmer som barn. Den lilla prinsessan heter den, o den är bara så söt. Den är relativt okänd tror jag, men kanske någon av er som har sett den?
En skål med havregrynsgröt, ett glas julmus och en kopp med varma koppens kycklingsoppa väntar vid soffan. Perfekt!

Inga kommentarer: