fredag 29 januari 2010

Hästar, hästar, hästar... (Fast mest ponnysar)

Jag har inte haft så mycket att blogga om de senaste dagarna. Visst, jag skulle väl kunna skriva fler inlägg á la det föregående, men det känns lite meningslöst. Idag däremot så har jagg lite att berätta...

Vi var i stallet igår, äntligen! Vi skulle varit där i tisdags, men J (sonen) ställde till det för oss genom att följa med en kompis hem efter skolan. En kompis han inte kunde stanna hos egentligen, och behövde därför bli hämtad. Efter det blev det för sent. Så då fick jag förklara för honom att jag mer än gärna hämtar honom om han vill följa med en kompis hem efter skolan, men han måste meddela i förväg. T (dottern) blev såklart väldigt ledsen när hon upptäckte att hon inte kunde åka till stallet, fastän vi hade planerat.

Så vi gjorde ett nytt försök igår. Det blev senare än vad jag hade föredragit, men det funkade bra. Hoppade upp på hästen, som heter Annie, före T för att se till så att T klarade av henne. Hon får för sig lite saker ibland :P Men hon var en ängel. Jag har nog aldrig ridit en så vältränad ponny! (Förrutom möjligen Sara från ridskolan, God I miss her!)

Synd bara att jag inte kommer få rida henne så mycket. Men på fredag ska jag få testa på den stora hästen, Danny. Ska bli väldigt intressant hur han är. Som jag sa innan så är han ju importerad från Tyskland, vilket säger en hel del. Intressant, intressant....

Inga kommentarer: