torsdag 24 december 2009

24/12 -09

Då var det dags. Idag är det julafton. Om ca 40 minuter kommer min bror och hämtar mig och vi åker tillsammans med min syster till vår far för att ha julfrukost hos honom. Därefter åker vi till mor min och tar resten av firandet där, dvs risgrynsgröten, ris á la maltan, Kalle och såklart ankan.

Jag packade mig klart igår kväll för att slippa stiga upp tidigare idag. Nu när jag väl har vaknat så frågar jag mig varför jag ställde klockan så tidigt? Jag menar, jag ska ju inte äta någon frukost innan vi åker till pappa.

Igår firade Niklas och jag vår egna jul. Det var jättemysigt. Jag gjorde skinka och sen hade vi kokta ägg till, vörtbröd och lite potatissallad. Några presenter blev det allt under granen, glömde dock ta kort! Fast det kanske var lika bra det, för nu har jag fixat batterier till kameran, dåliga såna, så jag vill spara dem till idag, för det vore drygt att inte kunna ta några alls idag.

Och vitt är det ute med. Fast här inne i stan är det ganska mycket slask faktiskt :( misstänkte att det skulle bli så. Men det enda jag kan hoppas på är att det är bättre hos mamma.

God Jul på er allihopa! Hoppas ni får en lugn och mysig helg...

På julafton förra året...

Inga kommentarer: