måndag 1 februari 2010

31/1 -10

Nu har jag precis kommit hem från "dinner and a movie" som man brukar säga. Familjen bjöd med mig att se Avatar på IMAX-biografen, vilket man inte tackar nej till direkt! Sambon o jag såg den strax innan jag åkte hemifrån, så jag visste ju vad den handlade om. Men det är en väldigt bra film, plus att denna gången så fick jag se den i 3D. Lite annorlunda om man säger så.

Tyvärr så funkar det så i USA att när man går på bio så är det först till kvarn som gäller, och eftersom vi blev lite sena så fick vi väldigt dåliga platser, nästlängst fram nästlängst ut. Så jag fick ganska ont i nacken, plus att man inte riktigt fick ut samma kvalitét på 3D:n som om man hade suttit i mitten. Bioduken var liksom rundad o när man lägger på 3D-effekten på det så blev den kanten alltid lite suddig. Plus då att allt verkade längre bort än vad som vad meningen.

Men det var riktigt coolt att gå på den filmen i 3D kan jag säga! Ibland så ryckte man till o ville av ren reflex vifta bort flugor och diverse andra saker som kändes som att de var mitt framför ögonen på en. Lite läskigt så :P
Går den fortfarande till sommaren så tänker jag definitivt gå på den med älsklingen!

Lägg märke till att det står "summer 2009", det är nu vinter 2010 och det är fortfarande fullsatt i biosalongen...

Inga kommentarer: