söndag 10 januari 2010

10/1 -10

Jag önskar verkligen att jag kunde säga att min flygresa gick bra. Den var allt annat än bra, tyvärr! Vet inte ens vart jag ska börja, allt gick utför efter förra inlägget. Det blev ju inte särskilt mycket sömn på flygplatsen, men det hade jag väl inte räknat med heller. Flyget mellan Köpenhamn och London var försenat typ två timmar plus att vi fick sitta i flygplanet i över en timme för att det inte fanns plats att ställa planet någonstans. Detta resulterade såklart i att jag missade mitt plan till New York. Jag blev ombokad till klockan fyra och fick därför checka ut mitt bagage. Tror ni att det gick att hitta? Självklart inte. Det var ju inte bara vårt plan som blev sent pga av dåligt med platser.

Så jag var helt enkelt tvungen att gå upp till gaten utan bagaget med tanken att de skulle skicka bagaget till min värdfamilj senare. Alla plan från ca 15.30 från London Heathrow var inställda. Inställda!

Så där stod jag, inget bagage och inget flyg och ingen mat. Jag blev ombedd att stå i kö för att få ett nytt flyg. Så det gjorde jag såklart. I 6 timmar! Ytterligare 2 timmar gick åt att stå i en kö för att få hotell. Detta var alltså på onsdag kväll.

Efter tre timmars sömn så var det dags att stiga upp för att hinna med nästa flyg. Massa säkerhetskontroller såklart, många fler än de till London. Väl på flygplanet så tog det fyra timmar att ta bort isen på vingarna! Vi landade klockan åtta på kvällen svensk tid, klockan två på dagen här då alltså. Klockan nio på kvällen här fick jag sova, då var klockan tre på natten hemma på torsdagen.

Så jag reste i ganska exakt två dygn och fick ungefär fem-sex timmars sömn på ca 55 timmar. Jag var fortfarande trött när jag vaknade på fredagen.

Jag kommer berätta mer om vad som hände när jag kom fram till New York senare. Jag har ju ändå varit här i fyra dagar nu, och det har hunnit hända en hel del.

1 kommentar:

Mother, Married & Twenty sa...

Oj vad drygt att det gick så dåligt på ditresan :/ Hoppas dit bagage kommer fram och att det inte blir ännu mer trassel!