onsdag 16 december 2009

16/12 -09

Det blir inte mycket skrivande häri längre märker jag. Och det kommer inte bli heller, kan jag vara helt ärlig och tala om. Vi var ju i både Ullared och i Stockholm förra veckan, fullt upp med andra ord. I måndags så hade vi dessutom en liten inflyttnings/julmiddag med Niklas familj, då allt skulle vara städat o julpyntat. Gardiner skulle upp, (vilket innebär att fästena skulle skruvas fast med), dukar skulle fram och timrar skulle ställas in. Dessutom skulle vi handla mat, och jag skulle baka inför middagen. 65 lussekatter fick jag över efter att alla hade gått. Fullt upp som sagt.

Nu är pengarna slut också. Har skamligt lite pengar på kontot :( Jag har lite undanlagt eftersom jag misstänkte att det skulle komma att bli såhär, så det är väl ingen katastrof. Alla julklapparna är ju köpta nu, så jag behöver inte mycket för att överleva tills lönen kommer. Sen har jag ju alla pengarna till USA-resan, men de är som sagt reserverade till USA.

Att ordna visum gick bra, förresten. Stod i regnet utanför i kö i en timme innan jag fick komma in, och vänta ytterliggare två timmar. Var lagom stressad när jag kom dit, kan jag ju tala om. Vi skulle ju komma upp med tåg dagen innan, men en brand i Emmaboda gjorde att vi missade vårt tåg, och även det sista som var nattåget. Så vi satt fast i Alvesta en stund, men sen kom en trevlig man från SJ som sa att det skulle komma en taxi och hämta oss, och att Stadshotellet i Växjö hade ett rum till oss. Det var snällt av dem tyckte vi, fast det resulterade ju i att vi kom lite sent till Ambassaden, men vad ska man göra. Det visade sig att det inte gjorde så mycket.

1 kommentar:

Mother, Married & Twenty sa...

Jag var på intervju för dom förra hösten när jag var gravid (fast det hade inte börjat synas än) men sen hörde de inte av sig förrän i januari och erbjöd mig jobb, men fick tacka nej då eftersom Leon skulle födas inom bara nån månad. Så jag tror att jag borde finnas med i deras register, det sa kvinnan i luren då i alla fall. Men jag kan ju gå dit och kolla upp saken för även om det inte är något vidare kul jobb så hade det nog ändå passat min situation bra.